Jak długo przechowywać dokumenty w firmie?

Im dłużej prowadzimy działalność gospodarczą, tym większe robi się nasze firmowe archiwum. Posiadanie archiwum jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Dowiedz się jak długo musisz przechowywać dokumenty księgowe, kadrowe i płacowe, aby nie zajmować miejsca przedawnionymi dokumentami, a z drugiej strony nie pozbyć się czegoś, co może być potrzebne.

Jak skorygować wystawiony błędnie paragon - ewidencja oczywistych pomyłek

Prowadząc kasę fiskalną z pewnością nie raz zdarzyło ci się błędnie nabić sprzedaż na kasę. Najczęstszymi pomyłkami są wybór złego towaru, wprowadzenie innej ceny niż rzeczywista, lub błędnie wybrana ilość. Co zrobić w takiej sytuacji?

Ewidencja zwrotów i reklamacji - jak prowadzić i co powinna zawierać

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieposiadających działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, zobowiązani są do ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej. Co jednak w przypadku, gdy nabywca będzie chciał dokonać zwrotu zakupionego towaru lub będzie ubiegać się o reklamację? Są to coraz częściej pojawiające się pytania, szczególnie w czasach sprzedaży wysyłkowej, gdzie klient bez problemu ma prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni od jego otrzymania.

Przypominamy, że tylko do 29 kwietnia można składać wnioski o przyznanie środków z tarczy antykryzysowej. Dofinansowanie obejmuje koszty prowadzenia działalności, oraz wynagrodzeń pracowników. Dodatkowo można złożyć wniosek o pożyczkę dla mikroprzedsiębiorców. Szczegóły oraz linki do wniosków w artykule.

Zwolnienie ze składek ZUS, a koronawirus

W związku z pandemią koronawirusa, przedsiębiorcy (mikroprzedsiębiorcy oraz samozatrudnieni) spełniający kryteria przedstawione w ustawie wchodzącej w skład tzw. Tarczy Antykryzysowej, będą mogli skorzystać ze zwolnienia z opłacania składek ZUS.

Jak rozliczyć PIT za poprzedni rok i przekazać 1% podatku w serwisie e-PIT?

PIT za poprzedni rok należy rozliczyć do 30 kwietnia bieżącego roku. Ministerstwo Finansów w Portalu Podatnika udostępnia wstępnie wypełnione formularze PIT wszystkim podatnikom. Jeśli w wyznaczonym terminie złożenia PIT-u (30 kwietnia) nic z nim nie zrobimy, zostanie złożony automatycznie. Będzie to oznaczało zmarnowanie 1% podatku, który moglibyśmy przekazać na wybrany przez nas cel. W jaki sposób możemy wskazać wybrany przez nas cel i rozliczyć PIT w nowym systemie?

Split payment - najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Na stronie Ministerstwa Finansów ukazał się artykuł z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi mechanizmu podzielonej płatności - split payment. Zachęcamy do zapoznania się z ich treścią, ponieważ pomogą rozwiać wiele wątpliwości.

Split Payment - jak działa mechanizm podzielonej płatności

Od 1 listopada 2019 r. przy sprzedaży lub zakupie towarów i usług wykazanych w załączniku nr 15 do ustawy o VAT (załącznik w wiadomości) powyżej 15 000 zł brutto obowiązkowo trzeba będzie stosować mechanizm podzielonej płatności.


Dlaczego my?

  • doświadczenie - ponad 20 lat na rynku oraz różnorodność obsługiwanych branż i form organizacyjnych
  • kompetencje – certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów
  • bezpieczeństwo – ubezpieczenie zawodowe biura
  • kompleksowość obsługi - wszelkie działania związane z księgowością, kadrami, płacami i kontaktami z urzędami prowadzone są przez nasze biuro
  • komfort – jedna wizyta w miesiącu w naszym biurze pozwala na zapewnienie pełnej obsługi księgowo-kadrowej
  • oszczędność czasu – zwolnienie z konieczności samodzielnych rozliczeń podatków, składania deklaracji, pilnowania terminów, śledzenia zmieniających się przepisów, a skupienie się na faktycznej działalności przynoszącej dochód firmie
  • oszczędność pieniędzy – koszt wynagrodzenia dla biura za świadczone usługi jest niższy od kosztów zatrudnienia księgowego i wyposażenia go w niezbędne narzędzia do wykonywania pracy (komputer, programy, fachowa literatura, szkolenia, itd.)
  • pełna dyspozycyjność biura – biuro nie choruje, nie przebywa na urlopie

Certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów jest gwarancją najwyższych kwalifikacji w zawodzie księgowego.

Współpracując z naszym biurem rachunkowym nie ryzykujesz. Ryzyko popełnionych błędów przejmuje nasz ubezpieczyciel.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.