Split payment - najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Na stronie Ministerstwa Finansów ukazał się artykuł z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi mechanizmu podzielonej płatności - split payment. Zachęcamy do zapoznania się z ich treścią, ponieważ pomogą rozwiać wiele wątpliwości.

Split Payment - jak działa mechanizm podzielonej płatności

Od 1 listopada 2019 r. przy sprzedaży lub zakupie towarów i usług wykazanych w załączniku nr 15 do ustawy o VAT (załącznik w wiadomości) powyżej 15 000 zł brutto obowiązkowo trzeba będzie stosować mechanizm podzielonej płatności.

biala lista podatnikow vat

Od września 2019 r. obowiązuje tzw. biała lista podatników VAT (https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka). Znajdują się na niej informacje dotyczące zarejestrowania, wyrejestrowania oraz statusu podatnika VAT, a także numery rachunków bankowych przedsiębiorców. Na liście nie są uwzględnione prywatne rachunki bankowe, nawet jeśli są wykorzystywane w celach firmowych i zgłoszone w CEiDG.

Od 01.07.2018 r. zacznie obowiązywać mechanizm podzielnej płatności, tzw. split payment.

Stosowanie mechanizmu podzielnej płatności będzie dobrowolne i dotyczyć będzie transakcji dokonywanych wyłącznie pomiędzy podatnikami podatku VAT.

Wszystkim, którzy posiadają bankowy rachunek FIRMOWY ZŁOTÓWKOWY bank założył konto pomocnicze do obsługi podatku VAT.


Dlaczego my?

  • doświadczenie - ponad 20 lat na rynku oraz różnorodność obsługiwanych branż i form organizacyjnych
  • kompetencje – certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów
  • bezpieczeństwo – ubezpieczenie zawodowe biura
  • kompleksowość obsługi - wszelkie działania związane z księgowością, kadrami, płacami i kontaktami z urzędami prowadzone są przez nasze biuro
  • komfort – jedna wizyta w miesiącu w naszym biurze pozwala na zapewnienie pełnej obsługi księgowo-kadrowej
  • oszczędność czasu – zwolnienie z konieczności samodzielnych rozliczeń podatków, składania deklaracji, pilnowania terminów, śledzenia zmieniających się przepisów, a skupienie się na faktycznej działalności przynoszącej dochód firmie
  • oszczędność pieniędzy – koszt wynagrodzenia dla biura za świadczone usługi jest niższy od kosztów zatrudnienia księgowego i wyposażenia go w niezbędne narzędzia do wykonywania pracy (komputer, programy, fachowa literatura, szkolenia, itd.)
  • pełna dyspozycyjność biura – biuro nie choruje, nie przebywa na urlopie

Certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów jest gwarancją najwyższych kwalifikacji w zawodzie księgowego.

Współpracując z naszym biurem rachunkowym nie ryzykujesz. Ryzyko popełnionych błędów przejmuje nasz ubezpieczyciel.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.